Gołąbki z kaszą gryczaną i serem rokpol

Gołąbki z kaszą gryczaną i serem rokpol






Dziś postanowiłam coś odmienić i zamiast tradycyjnych gołąbków, które bardzo lubię, zrobiłam gołąbki z kaszą gryczaną i serem typu rokpol. 
Ser typu rokpol jest bardzo smaczny w smaku, ale ma też specyficzny zapach, którym przenika całe nadzienie. Gołąbki są smaczne i na pewno inne od dotychczasowych.
Gołąbki zrobiłam w kapuście włoskiej, która jest delikatniejsza od kapusty białej i trzeba uważać przy obgotowywaniu, bo przegotowana rwie się na strzępy i nie można jej użyć do owinięcia gołąbków.
Gołąbki można podawać z ulubionym sosem. Ja użyłam sosu grzybowego.

Składniki: 
  • główka kapusty włoskiej
  • 2 szklanki kaszy gryczanej
  • 2 cebule
  • 2 łyżki oleju
  • 40 dkg sera typu rokpol
  • 2 jajka
  • sól
  • pieprz
  • 3 szklanki bulionu
Sposób przygotowania:
  • Kaszę gryczaną ugotować w 4 szklankach osolonej wody
  • Cebulę posiekać i zeszklić na oleju
  • Ugotowaną i przestudzoną kaszę wymieszać ze startym serem, cebulą, 2 jajkami, solą i pieprzem
  • Luźną, dość dużą główkę kapusty włoskiej obgotować w lekko osolonej wodzie. Przestudzić i oddzielić liście ( liście można też oddzielić przed gotowaniem i zamiast całej główki można obgotowywać liście ). Z większych liści ściąć gruby nerw.
  • Na każdy liść kłaść porcję farszu i ciasno zwijać gołąbki
  • Gołąbki układać ciasno w szerokim garnku wyłożonym liśćmi kapusty. Zalać bulionem tak, aby były zakryte i gotować na wolnym ogniu aż kapusta będzie miękka
  • Podawać z ulubionym sosem

Komentarze

  1. nie pamiętam kiedy jadłam gołąbki:) uwielbiam a Ty mnie nakłoniłaś do ich zrobienia może nawet w tym tyg :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz