Bób z warzywami, boczkiem i kiełbasą

Bób z warzywami, boczkiem i kiełbasą




Bób bardzo lubię i gdy tylko nadchodzi sezon często "masakruję" nim domowników. Wymyślam coraz to inne potrawy z bobem, dlatego nie nudzi się i jest grzecznie zjadany.
Tym razem zrobiłam bób z warzywami z dodatkiem kiełbasy i boczku. Z warzyw dodałam 2 papryki, cukinię, chili, bakłażana, pomidory, cebulę i czosnek. Wyszło smaczna potrawa, która starczyła za cały obiad. Z kilograma bobu wyszło tego całkiem sporo, tak więc był jeszcze obiad na drugi dzień. Odgrzany był chyba jeszcze lepszy niż pierwszego dnia. Przyrządziłam go w dużym szerokim naczyniu typu wok.
Bób zawsze jadam z łupką. Tak było u nas w domu i tak się nauczyłam. Niektórzy nie mogą się nadziwić. A to przecież właśnie w tej łupince jest najwięcej różnych wartościowych składników. A zresztą mi ta łupka i bób w łupce po prostu smakuje. Sam środek już nie tak bardzo. Ale to sprawa gustu. 

 

 


Składniki;
  • 1 kg bobu
  • 1 bakłażan
  • 1 cukinia
  • 2 papryki ( u mnie żółta i czerwona )
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 papryczka chili
  • 2 młode cebulki wraz z zieloną natką
  • 200 ml salsy pomidorowej ( zamiast salsy można dać 3 pomidory )
  • 2 łyżki oleju
  • pół pęta kiełbasy
  • 15 dag chudego boczku ( u mnie pieczony )
  • sól
  • pieprz
Sposób wykonania:
  • Bób gotujemy w osolonej wodzie. Po ugotowaniu odcedzamy
  • Bakłażana kroimy w grube plastry. Każdy solimy i odstawiamy na 30 minut. Po tym czasie opłukujemy bakłażany wodą i osuszamy papierowym ręcznikiem. Kroimy w mniejsze kawałki
  • Papryki oczyszczamy i kroimy w kawałki. Chili oczyszczamy z pestek i drobniutko siekamy ( najbezpieczniej w rękawiczkach )
  • Cukinię myjemy i kroimy w półplasterki
  • Cebulę (białą część) siekamy i podsmażamy na oleju. Następnie dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i chwilę razem smażymy. Po chwili do cebuli i czosnku wlewamy salsę. Zagotowujemy. Zamiast salsy można użyć pomidorów - sparzonych i obranych ze skórki, pokrojonych na kawałki, które dodajemy do cebuli i dusimy aż całkiem zmiękną, a dalej postępujemy jak podane poniżej
  • Do salsy dodajemy bakłażana, paprykę oraz chili, lekko solimy  i dusimy pod przykryciem ok 10 minut. Dodajemy cukinię,solimy ją i dalej dusimy, aż warzywa zmiękną ( ok 10 - 15 minut )
  • Do warzyw dodajemy bób ( ja nie obieram ) i połowę posiekanej zielonej części cebuli. Mieszamy. Chwilę razem dusimy. Delikatnie doprawiamy pieprzem
  • W tym czasie na patelni podsmażamy boczek pokrojony w paseczki i pokrojoną w plasterki kiełbasę. Gdy wytopi się tłuszcz dodajemy do warzyw ( bez tłuszczu ) i mieszamy. Wierzch posypujemy pozostałą zieloną cebulką. Podajemy solo lub z pieczywem
Inne moje propozycje na dania z bobem: ( kliknij w nazwę, aby zobaczyć przepis ) 
 
 

Komentarze

  1. Świetny pomysł na wykorzystanie bobu ... Uwielbiam go ale w takiej wariacji smakowej jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wypróbuję na pewno, chociaż ja najbardziej lubię z cebulką zezłoconą na maśle i do tego maślanka:)) No, i oczywiście w łupinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje preferencje smakowe. U mnie np z maslanką i cebulką na maśle jadało się ziemniaki. Było to dobre. Mniam:) Jak ja dawno czegoś takiego nie jadłam! A bób najczęściej to u mnie w domu rodzinnym jadało się z boczkiem i zezłoconą na nim cebulką. I zawsze w łupinie! Choć wiem, że dla niektórych bób w łupinie jest prawie że niejadalny:)

      Usuń
  3. Dania jednogarnkowe to wielkie dobrodziejstwo. Ja nim bym ugotowała to bym połowę bobu zjadła. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałabym zostać zmasakrowana takim daniem przez Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłaś mnie słowem "bób", serio widzę że robi się mały boom (bóm) na to warzywo i bardzo dobrze, jest smaczne i bardzo zdrowe. Polecam też pasty i sałatki, dobrze smakuje po prostu ugotowany. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gotowany, omaszczony boczkiem i cebulką! Pycha!:)

      Usuń

Prześlij komentarz