Kruche ciasteczka migdałowe

Kruche ciasteczka migdałowe
 



Dziś propozycja świąteczna, choć nie tylko. takie ciasteczka można wcinać nie tylko na święta, choć na ten świąteczny czas pasują wyjątkowo. Kruche, pachnące migdałami małe co nieco. Do kawki czy na podwieczorek. 
Ja migdały mieliłam razem z brązową łupką. Do posypania gotowych ciasteczek użyłam  cukru pudru zmieszanego z cynamonem. 
 Polecam tez bardzo smaczne austriackie rogaliki migdałowe ( KLIK ).
 

Składniki: ( na ok 40 - 45 sztuk )
  • 250 g mąki pszennej
  • 180 g masła ( chłodnego )
  • 75 g cukru
  • 100 g zmielonych migdałów
  • kilka kropli aromatu migdałowego
  • szczypta soli
  • do posypania : cukier puder+ cynamon
 Sposób wykonania:
  • Masło kroimy na mniejsze kawałki i wkładamy do dużej miski. Przesiewamy mąkę. Dodajemy cukier, zmielone migdały, szczyptę soli i kilka kropel aromatu. Ze składników zagniatamy szybko ciasto, formujemy na kształt grubego wałka a następnie owijamy folią i wkładamy na godzinę do lodówki
  • Po godzinie ciasto wyjmujemy , dzielimy na 4-5 części. Po kolei każdą część rozwałkowujemy ( ale nie bardzo cienko ) i wycinamy foremkami ciasteczka. Resztki ponownie zagniatamy. W razie, gdyby ciasto za bardzo się kleiło podsypujemy go mąką. Wałek również możemy oprószyć  mąką
  • Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni. Pieczemy na termoobiegu do ładnego zrumienienia ( u mnie trwało to ok 22 - 23 minuty - ale piekarniki są różne, wiec należy obserwować ciasteczka )
  • Po lekkim przestudzeniu obsypujemy cukrem pudrem połączonym z cynamonem
 

Komentarze

  1. Mniam mniam :)
    W sam raz na święta a jeślo świetach mowa to Zapraszam przy okazji na Candy do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i tak świątecznie się od razu zrobiło! piękne ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam coś podobnego z bakaliami, które akurat miałam w domu, wychodzą pyszne, a jaki zapach :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciasteczka a ostatnio to mam na ich punkcie bzika :-) Twoje wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. ach te Twoje świąteczne zdjęcia, ciacha oprószone cukrem stworzyły zimowo-świąteczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam twoje przepisy,mają tyle smaku ile serca wlozonego do potraw.

    OdpowiedzUsuń
  7. a czy można je robić już czy jednak trochę później - jeśli mają być na święta?
    ciągle zastanawiam się jak zmielić migdały, skoro nie mam młynka, a blenderem jednak się obawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mają być na święta to trzeba piec przed samymi świętami. Ja mielę w maszynce do mięsa, która ma też metalowe wkładki do tarcia na wiórki, duże i małe. Ja ścierałam na tym tarełku z małymi otworkami. Pozdr

      Usuń
  8. Mniam, migdałowe muszą być wyjątkowo pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale wyglądają. Spróbuję zrobić je w wersji bezglutenowej ... może się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj pychotka !! Migdałowe ciasteczka - fantastyczne na święta :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz