Zupa dyniowa z białą fasolą i grzankami

Zupa dyniowa z białą fasolą i grzankami





Na święta rozkroiłam ostatnią dynię, która pozostała u mnie z jesieni. Zrobiłam z niej babkę, a z reszty zupę. Bardzo smaczną zupę:-). No nie jest to sezon na dynię, ale, kto kupił i przechował, to może i na wiosnę cieszyć się jej smakiem. U mnie jeszcze w piwnicy w słoiczkach czeka na wykorzystanie puree z dyni. Ale w tym roku nie będę już jej przerabiać na puree. Lepiej przechować ją w całości. Nic się z nią nie dzieje, więc w każdym momencie możemy po nią sięgnąć i przygotować to, co nam pasuje. Trzeba mieć zwykle pomysł na kilka dań z jej udziałem, bo jedna dynia z powodzeniem starczy na zupę, ciasto i jeszcze inne smakowitości.




Składniki:
  • 1 kg dyni
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 litra bulionu ( najlepiej warzywnego)
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki mielonej ostrej papryki
  • szczypta kurkumy
  • 1 puszka białej fasoli
  • bagietka + 2 łyżki masła +  2 garście sera żółtego startego
  • 3 łyżki oliwy
Sposób wykonania:
  • Dynię rozkrawamy, pozbawiamy miękkiego środka, kroimy na cząstki i obieramy
  • Obraną dynię kroimy na małe kawałki
  • Cebulę drobno kroimy
  • W rondelku rozgrzewamy oliwę, wrzucamy na nią dynię, cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Delikatnie solimy i smażymy często mieszając, aż warzywa nieco zmiękną ( ok 10 minut )
  • Warzywa zalewamy bulionem i gotujemy pod przykryciem do miękkości warzyw ( 10 - 15 minut ). Miksujemy na krem
  • Krem dyniowy doprawiamy solą, pieprzem, imbirem, kurkumą i papryką i chwile razem gotujemy
  • Fasolę z puszki płukamy na sicie i dodajemy do zupy. Chwilę całość gotujemy
  • Masło łączymy ze startym serem, a następnie smarujemy nim bagietkę pokrojoną na ukośne kromki. Wkładamy do zapieczenia do piekarnika
  • Zupę podajemy z grzankami. Można posypać posiekaną pietruszką

Komentarze

  1. ja mam jeszcze kawałek zamrożonej :) pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię dynię i czekam na nią bo zapasy mi się już skończyły. Twoja zupka pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kremowe zupy, ta też musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam dynię, szczególnie zupy z niej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super zupka :) Aż ślinka leci i ma taki ładny kolor !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz