Pierogi z mięsem i kapustą

Pierogi z mięsem i kapustą



 
Po ugotowaniu rosołu został mi spory kawałek wołowiny, z którego można przyrządzić różne smakowite dania. Tym razem wykorzystałam go do przygotowania pierogów z mięsem. Takich, jakie robiła moja mama. Są bardzo smaczne i pożywne. Dla mnie to smak dzieciństwa. Aby pierogi nie były za suche mięso łączymy ze słodką kapustą. 

 

Składniki:
  • 25 - 30 dag gotowanego mięsa wołowego ( u mnie z rosołu )
  • pół małej główki słodkiej kapusty
  • 1 duża cebula
  • olej 
  • sól
  • pieprz
Na ciasto:
  • mąka pszenna ( ok 400 g )
  • żółtko
  • gorąca woda ( ok 200 ml ) - wodę dolewamy stopniowo - ile wejdzie, aby ciasto było odpowiednio sprężyste
  • szczypta soli
  • łyżka oliwy
Sposób wykonania:
  • Mięso mielimy ( średnie oczka sitka )
  • Kapustę kroimy na 2 - 3 części. Zalewamy wodą, lekko solimy i gotujemy do miękkości kapusty ( ok 20 - 25 minut ), po czym kapustę dokładnie odsączamy na durszlaku
  • Kapustę mielimy ( duże oczka sitka ) i łączymy z mięsem, drobno posiekaną cebulą przysmażoną na oleju. Doprawiamy pieprzem i ewentualnie solą. Wszystko mieszamy
  • Z w/w składników przygotowujemy ciasto. Przykrywamy ściereczką i pozostawiamy na 15 minut
  • Ciasto ( najlepiej podzielić na 2 lub więcej części ) rozwałkowujemy i wykrawamy kółeczka. Na każde nakładamy łyżeczkę farszu i zlepiamy
  • Gotujemy ok 3-4 minuty w lekko osolonej wodzie. Podajemy z przysmażoną cebulką i/lub skwarkami z boczku

Komentarze

  1. Uwielbiam pierogi z każdym farszem!

    OdpowiedzUsuń
  2. nie łączyłam jeszcze pierogów z kapustą, ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem miłośniczką pierogów z kapustą i grzybami, ale moja rodzinka uwielbia właśnie takie z mięsem i kapustą :) Na pewno byliby zachwyceni!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis super i pierożki Ale jednak wolę Dac letnia wodę bo przy gorącej to troszkę parzylo ;) następny przepis na pyszny farsz do samych mięsnych poproszę ! ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz