Marchewka z groszkiem

Marchewka z groszkiem


 



     Marchewka z groszkiem to smaczna potrawka warzywna, która wyśmienicie pasuje do różnego rodzaju dań mięsnych z ziemniakami. Ja podaję ją zazwyczaj do klopsików, do kotletów mielonych, albo do pieczeni rzymskiej, choć do innych rodzajów mięs też.
   Marchewka z groszkiem to dla mnie smak dzieciństwa, a właściwie smak przedszkola. Pamiętam, że taką potrawką raczyli nas właśnie w przedszkolu, a ja jej nie cierpiałam. Teraz mi się odmieniło i zjadam ją dość chętnie, natomiast wielkim jej fanem jest mój Mąż, który zjadałby ją niemal do wszystkiego:).




Składniki:
  • 20 dkg marchewki
  • około 15 dkg zielonego groszku (mrożonego lub konserwowego)
  • łyżeczka masła
  • duża łyżka mąki
  • sól
  • około 1 szklanka wody
Sposób wykonania:
  • Marchewkę obrać, pokroić w kostkę. Można również użyć gotowej,mrożonej marchewki.
  • Marchewkę wrzucić do rondelka, dodać mrożony groszek (jeśli użyjemy groszku konserwowego, dodajemy go dopiero pod koniec gotowania). Wszystko zalać wodą w takiej ilości, aby tylko przykryła warzywa. Zagotować.
  • Dodać masło i gotować około 20 minut, aż marchewka będzie miękka.
  • Niewielką ilość zimnej wody rozmieszać z mąką i wlać do potrawki. Wymieszać i chwilę pogotować
  • Doprawić solą 
 



Komentarze

  1. często robię taką marchewkę, bardzo lubimy :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że robiłam dzisiaj pierwszy raz w życiu marchewkę z groszkiem właśnie wg. Twojego przepisu :)
    Wyszła bardzo smaczna, fajnie, że mi się udało, bo mój mąż bardzo ją lubi. Teraz będę częściej ją robić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przyprawiam to jeszcze cukrem i kwaskiem cytrynowym, z tym, że cukier dodaję na samym początku, a kwasek jak już warzywa są na wpół miękkie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie dawno nie jadłam tej przystawki - zapomniałam jaka jest pyszna. Dzięki temu, że znalazłam tu ten przepis, będzie gościła częściej na naszym stole.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie umiala tego zrobic a dzieki Tobie bede ja robic czesto.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuje za ten wpis, właśnie robię..jestem w gotowaniu początkująca ale kocham kuchnię, więc i tu zagościłam i zobaczyłam ten wpis. Jak przeczytałam to jednak jest ta sama marchew z groszkiem którą robiono w tamtych latach, nie ma nic takiego co by ją przeinaczyło..chociaż nie wiem czy dobrze wszystko robię, mam świeży groszek który dałam do wrzącej wody, dodałam sól, po zmiękczeniu groszku odlałam trochę wody, dodałam marchew którą miałam w słoiczku i do tego łyżeczkę masła teraz czekam by odparowało doprawię ją tak jak tutaj podałaś z mąką. Dziękuje Tobie za to że nauczyłaś mnie robić tą zasmażkę :) ciekawa jestem jaka wyjdzie hihi...

    OdpowiedzUsuń
  7. No i taaak zrobiłam ten groszek z marchewką ale powiem że jednak miałam za mało wody chyba i papka gęsta za bardzo się zrobiła :D ale to nic bo w smaku nawet dobre bliskie tego prawdziwego groszku z marchwią ehh kiedyś jeszcze to powtórzę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla osób na diecie super danie, a dla leniuchów szybkie a dla mnie pycha! Dzięki za przepis ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz