Sos meksykański

Sos meksykański z makaronem



Sos meksykański to pyszne sycące danie, które podaję z makaronem i posypuję żółtym serem. Zawiera wszystko to, co lubię, a więc czerwoną fasolkę, kukurydzę, pomidory, paprykę i ogólnie smakuje po meksykańsku za sprawą przyprawy, którą dodaję do sosu. Sos zrobiony jest na bazie mięsa, więc zaspokoi każdego mięsożercę. A spożyty z makaronem sprawia, że czujemy się syci na długo.
Kuchnia meksykańska bardzo mi smakuje i przyrządzam różne potrawy tej kuchni, zapewne bardziej lub mniej oryginalne, ale myślę, że wszystkie mają coś wspólnego z kuchnią Meksyku. Na dole posta podam linki do innych dań meksykańskich, które można znaleźć na moim blogu.
Ostatnio sos podałam z makaronem penne i posypałam go żółtym serem. Bardzo smaczne danie!!



 




Składniki:
  • 1 puszka krojonych pomidorów bez skórki
  • 1 opakowanie salsy pomidorowej ( u mnie 480 g )
  • 600 g mięsa mielonego ( ja użyłam wołowo - wieprzowe )
  • pół czerwonej papryki
  • mała puszeczka kukurydzy
  • 1 puszka czerwonej fasoli
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawa meksykańska ( ok 1,5 łyżeczki )
  • sól
  • ser żółty i dowolny makaron
Sposób wykonania:
  • Cebulę siekamy i podsmażamy na 2 łyżkach oleju na złoty kolor ( najlepiej w głębokiej patelni). Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i jeszcze chwile razem smażymy
  • Dodajemy mielone mięso i smażymy wszystko razem, aż mięso się zrumieni
  • Do zrumienionego mięsa dodajemy pomidory wraz z zalewą i salsę pomidorową. Przyprawiamy przyprawą meksykańską, dodajemy pokrojoną w małe kawałki paprykę, ewentualnie dosalamy. Mieszamy i wszystko gotujemy pod przykryciem ok 15 minut
  • Do sosu dodajemy odsączone z zalewy: kukurydzę i fasolkę. Mieszamy i dusimy kolejne 5 minut
  • Na koniec doprawiamy, jeśli sos okaże się za mało słony lub pikantny ( przyprawa meksykańska jest pikantna, więc ja ostatnio nie przyprawiałam dodatkowo ani pieprzem ani ostrą papryką w proszku )
  • Sos podajemy z dowolnym makaronem i posypujemy go startym serem żółtym
 Z dań meksykańskich polecam też: (aby zobaczyć przepis kliknij w nazwę potrawy )




 
 

 

Komentarze

Prześlij komentarz