Ciasto dyniowe z daktylami. Ciasto czekoladowe z dynią i daktylami

Ciasto dyniowe z daktylami. 
Ciasto czekoladowe z dynią i daktylami
Babka dyniowa z daktylami
 




Uwielbiam ciasta z dynią, więc to już kolejny wypiek z dodatkiem tego jesiennego warzywa. Tym razem głównym dodatkiem do ciasta oprócz dyni są daktyle, które też bardzo lubię. I kakao, które pasuje tu idealnie. Ciasto proste i szybkie w wykonaniu. Zawsze się udaje.Zwykle góra pęka,co w niczym ciastu nie szkodzi:-).

Składniki:
  • 3/4 szklanki puree z dyni ( przepis na puree TUTAJ )
  • 290 g mąki tortowej
  • 3/4 szklanki cukru ( ja użyłam trzcinowego
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika
  • szczypta soli
  • 1,5- 2  łyżki kakao
  • ok 140 g daktyli
Sposób wykonania:
  • Mąkę łączymy z sodą, solą, kakao i przyprawą do piernika
  • Do miski robota wsypujemy cukier, wlewamy olej i dodajemy jajka. Wszystko miksujemy do uzyskania kremowej konsystencji, a następnie dodajemy puree z dyni i mieszamy łyżką
  • Do masy przesiewamy mąkę z  pozostałymi suchymi składnikami i mieszamy
  • Na koniec dodajemy pokrojone daktyle i jeszcze raz wszystko mieszamy
  • Ciasto przekładamy do keksówki ( u mnie 12x 25 cm ) wysmarowanej tłuszczem i obsypanej mąką i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
  • Pieczemy ok 65 - 70 minut na ustawieniu góra - dół na niższym poziomie piekarnika
  • Po upieczeniu ciasto studzimy w foremce, a po wystudzeniu wyjmujemy i oblewamy czekoladą ( całkiem wystygłe ciasto ) lub obsypujemy cukrem pudrem
 

Komentarze

  1. Już czuję jak pachnie. Uwielbiam takie połączenia smaków.

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe i do tego z pewnością wilgotne od dyni:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie nie wejdę to ciasta z dynią. Muszę i ja upiec. Wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Propozycja palce lizać! Smakowicie wygląda to Twoje ciacho :) Zjadłabym z chęcią!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, wygląda znakomicie :)
    Też przepadam za dyniowymi wypiekami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglada cudnie! ;) przepis kradne do swojego przepisnika juz przepisze , a mam pytanie kochane kuchareczki szukam zupy belwederskiej czy jak tam się nazywa dobry przepis kilka lat temu gotowala ja moja ciocia byla taka cudna z mieskiem ze najesc sie nie moglam ale nie chce skrasc przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie bomba, ale bez tych kulek na górze. Reszta super!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz