Kluski francuskie do zup

Kluski francuskie do zup


      Rosół jadamy zazwyczaj z makaronem, a w moim regionie jada się go nawet chętniej z ziemniakami, ale oczywiście w wersji domowej, bo w restauracji kulturalnie z makaronem, z kluseczkami z kaszy manny czy z kluskami wątrobianymi. A ja przedstawię Wam dziś inny sposób na podanie rosołu. Dziś rosół z kluseczkami francuskimi. Są bardzo smaczne i delikatne w smaku. Można je podawać do wszystkich zup czystych, np do pomidorówki, albo też do zup mlecznych. 

 

Składniki: ( na 2 porcje )
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki
  • 1 łyżka masła
  • szczypta soli
Sposób wykonania:
  • Masło rozcieramy w miseczce z sola i chwilę go ucieramy, aż uzyskamy miękką, gładką konsystencję
  • Do masła dodajemy żółtko i nadal ucieramy, aż składniki się połączą na  gładką, jednolitą  masę
  • Do maślano- żółtkowej masy dodajemy na przemian mąkę i ubite na sztywno białko jaja. Mieszamy
  • W garnku zagotowujemy lekko osoloną wodę i za pomocą małej łyżeczki wcześniej namoczonej we wrzątku nabieramy nieco ciasta ( ok pół łyżeczki - nabieram boczną częścią łyżeczki, dlatego kluski mają lekko owalny kształt ) i zanurzamy łyżeczkę z ciastem w gotującej się wodzie. Lekko nią poruszamy, aby kluseczka odpadła. Szybko nabieramy następną porcje ciasta
  • Przy pierwszej kluseczce robimy próbę: jeśli ciasto się rozpływa we wrzątku dodajemy jeszcze nieco mąki, aby go zagęścić. Ilość mąki zależy od wielkości jajka. Jeśli kluseczki Wam posmakują i będziecie je robić częściej, to przy kolejnym razie będziecie już mniej więcej wiedzieć, jaką konsystencję powinno mieć ciasto
  • Kluski gotujemy ok 2-3 minuty odwracając je w międzyczasie widelcem
  • Podajemy do rosołu, zup czystych i mlecznych

Komentarze

  1. Fajne kluseczki, przyznam, ze chyba takich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też rosół jada się z makaronem :) Z takimi kluskami jeszcze nie próbowałam, ale wygląda bardzo ciekawie :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. O takich to ja jeszcze nie jadłam, super pomysł kochana. Pewnie smakują w zupce super :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie rosół tylko z makaronem i jakoś tak nie wyobrażam sobie z ziemniakami, ale co region to obyczaj :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz